افزایش نرخ کلیک در سایت یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین و تحت وب است.

نرخ کلیک (CTR) درصد کلیک‌هایی است که از نمایش‌ها در موتور جستجو دریافت می‌کنید. CTR خود یکی از معیارهای اساسی در تجزیه‌وتحلیل وب و بازاریابی آنلاین است و عملکرد استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال شما را اندازه‌گیری می‌کند، اعم از SEO، تبلیغات آنلاین پولی، و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی.

نرخ کلیک چیست؟

نرخ کليک چيست

نرخ کلیک یا CTR یکی از معیارهای ضروری برای بازاریابان اینترنتی است. هدف آن اندازه‌گیری و ارزیابی تعداد کلیک‌های دریافت‌شده توسط یک تبلیغ‌کننده بر روی تبلیغات خود، بر اساس تعداد نمایش‌ها است.

درحالی‌که CTR به‌خودی‌خود فروش یا تبدیل را اندازه نمی‌گیرد، اما هنوز یکی از اولین گام‌هایی است که باید برای بهینه‌سازی آن‌ها برای به‌دست‌آوردن بیشترین عملکرد از هر کاری که به‌صورت آنلاین انجام می‌دهید تا رشد کسب‌وکار خود را انجام دهید، به آن توجه کنید.

در وین مارکتینگ، بمانید و بخوانید: وبسایت واکنش گرا چیست و چرا مهم است؟

راه‌های افزایش نرخ کلیک در سایت چیست؟

راه های افزايش نرخ کليک در سايت
راه های افزايش نرخ کليک در سايت

در ادامه به بررسی مهم‌ترین راهکارها و روش‌های افزایش نرخ کلیک در سایت می‌پردازیم که به طبع، در کنار آن، شما می‌توانید سئوی خود را بهبود دهید. البته همه چیز نرخ کلیک سایت نیست، بلکه میزان حضور کاربر در سایت شما نیز مهم است.

روی تیترها و هدینگ‌ها تمرکز کنید

یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش نرخ کلیک در سایت، توجه به تیترهای جذاب و پر کلیک خواهد بود. حتی می‌توانید از ایموجی‌ها، کلمات هیجان‌انگیز و تیترهای مشتری‌پسند استفاده کنید. مواردی مانند:

  • تخفیف ویژه
  • تمدید تخفیف قیمت‌ها
  • استفاده از کلماتی مانند: خاص، ویژه، یکتا و…

از جمله مهم‌ترین ارکان این مسئله خواهد بود.

اگر کاربر عنوان آگهی را با کلمات کلیدی جذاب پیدا نکند، روی هیچ آگهی یا پیوندی کلیک نمی‌کند. علاوه بر این، برجسته‌کردن نقاط فروش منحصربه‌فرد می‌تواند بازدهی شما را در تبلیغات افزایش دهد.

صفحه لندینگ بسازید!

البته صفحه لندینگ، نه‌تنها موجب افزایش نرخ کلیک در سایت، بلکه موجب مانایی هرچه بیشتر کاربران و تمرکز آن‌ها روی محتوای شما می‌شود. این به کلیت سایتتان نیز صدمه‌ای وارد نمی‌کند، لندینگ‌پیج‌ها امروزه به‌راحتی با استفاده از المنتور و سایر المان‌های طراحی ساخته می‌شوند.

مخاطب خود را بشناسید

شما نمی‌توانید اهمیت تحقیقات مخاطبان خود را در مورد هدف قراردادن مخاطبان خود دست‌کم بگیرید. اگر شخصیت مشتری خود را بشناسید و متوجه باشید دقیقاً چه چیزی نیاز دارد، می‌توانید مشکلات را بهتر حل کنید.

درک اینکه چگونه زبان و هدف جستجوی آنها همسو می‌شود – مثلاً چه عباراتی را در مراحل مختلف جستجو می‌کنند؟

  • آیا آنها از موبایل یا دسکتاپ جستجو می‌کنند؟
  • چه چیزی بیشتر آنها را وادار به خرید یا خرید مجدد می‌کند؟
  • زمانی از روز یا سال که به‌احتمال زیاد سرویس شما را جستجو می‌کنند.
  • از کدام رسانه اجتماعی نیز ممکن است استفاده کنند.

از جمله مهم‌ترین ارکان افزایش نرخ کلیک در بحث شناخت مخاطبین وبسایتتان است.

جمع‌بندی مباحث افزایش CTR سایت

امروزه وب‌سایت‌ها، مهم‌ترین روش بازاریابی و فروش اینترنتی و یا جذب مشتری هستند، CTR نرخ کلیک روی لینک و آدرس سایت شما خواهد بود که می‌تواند به جهت تقویت سئو سایت شما، یکی قدم‌های اولیه باشد.

در مراحل انجام روش‌های افزایش نرخ کلیک در سایت، حتماً به مقوله کیفیت و مانایی مخاطب دقت کنید.