یکی از کلیدیترین سؤالاتی که برای کسبوکارها، تجارتها، استارتاپها و فروشندهها ایجاد میشود این است که چگونه مشتریان وفادار داشته باشیم؟ آیا میتوان مشتری را بهواسطه تکنیکهایی به خود و تجارتی که راهاندازی کردهایم وابسته کرد؟
مشتریان وفادار برای تجارت خوب هستند. در واقع، دستیابی به یک مشتری جدید میتواند 5 برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی هزینه داشته باشد. ارکان زیادی وجود دارد که امروزه کسبوکارها، با وجود بازار عرضه و تقاضای خوب، باید آنها را رعایت کنند تا دچار مشکل در فروش نشوند.
تجارتهای گسترده، از روانشناسی مشتری استفاده میکنند و این میتواند پاسخ خوبی به سؤالات مرتبط با جذب و وفادار کردن مشتری باشد.
حال سوال بزرگ این است که “چگونه مشتریان وفادار بیشتری جذب/ایجاد کنیم؟” علاوه بر داشتن یک محصول فوقالعاده که مردم از آن سیر نمیشوند، چندین کار وجود دارد که میتوانید برای بهبود تجربه مشتری و تشویق مشتریان به بازگشت انجام دهید. در ادامه و ضمن ارائه پاسخ به سوال مهم: چگونه مشتریان وفادار داشته باشیم؛ در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.
در وین مارکتینگ توضیح خواهیم داد.
همینطور در وین مارکتینگ بخوانید: چگونه لندینگ پیج بسازیم (حرفه ای)
اشتراکها را به مشتریان پیشنهاد دهید
اگر صاحب یک رستوران، فروشگاه یا مجموعه خدماتی هستید، کد اشتراک بسازید و از مشتریان دادههای آنها را بخواهید تا بتوان با ساخت یک پروفایل، در صورت لزوم با آنها ارتباط مؤثر برقرار کرد.
با دادن گزینه اشتراک به مشتریان خود، آنها میتوانند محصول شما را بارهاوبارها بدون نیاز به فکرکردن در مورد آن خریداری کنند.
شما میتوانید ارزش طول عمر مشتری خود را در خواب خود بهسادگی با ارائه گزینه اشتراک افزایش دهید. مدیریت یک مدل کسبوکار مبتنی بر اشتراک میتواند چالشبرانگیز باشد، به همین دلیل بهتر است در این مورد از یک متخصص کمک بخواهید.
نظرات را بخواهید
و در ادامه مباحث مرتبط با: “چگونه مشتریان وفادار داشته باشیم؟” باید به این موضوع اشاره کنیم که دریافت بازخورد، حتی اگر دیگر مشتریان آن را ببینند؛ میتواند به نفع شما و کسبوکارتان باشد.
مطمئناً، همه خواهان یک بررسی مثبت از سوی مشتری، در مورد خدماتی خاص هستند، بهخصوص در یک سایت شخص ثالث که در آن هیچ کنترلی بر آنچه که پست شده است ندارید.
اما بررسیهای بد به شما این فرصت را میدهد که به نگرانیهای مشتری رسیدگی کنید و محصول یا تجربه مشتری خود را بهبود ببخشید.
به طور منظم ارتباط برقرار کنید
در ادامه پاسخ به سوال مهم: چگونه مشتریان وفادار داشته باشیم؛ باید یکبار دیگر اشارهای داشته باشیم به هماهنگسازی فروش با نیازهای مشتریان که بهواسطه بهرهگیری از پلهای ارتباطی ممکن خواهد بود.
اگر میخواهید وفاداری مشتری را به دست آورید، باید مدام خودتان را یادآوری کنید؛ بهترین راه برای انجام این کار برقراری ارتباط مداوم است. بهعنوان یک کسبوکار آنلاین، بهترین کانال برای دستیابی به مشتریان، ایمیل و رسانههای اجتماعی هستند.
این بدان معناست که شما باید ایمیلهای منظمی را ارسال کنید که محصولات جدید، محتوا، معاملات و سایر اخبار صنعت را موردتوجه قرار دهد.
درحالیکه میخواهید ایمیلهای شما منظم باشد، مطمئن شوید که مشتریان خود را اسپم نمیکنید.
شفاف باشید
همه روابط خوب بر اساس صداقت و شفافیت بنا شدهاند و رابطه مشتری/برند تفاوتی ندارد. وقتی صحبت از دادههای شخصی میشود، مشتریان میخواهند بدانند دقیقاً چه خبر است.
برای افزایش اعتماد و وفاداری، با مشتریان خود در مورد کارهایی که با اطلاعات آنها انجام میدهید، صراحتاً صحبت کنید.
گاهی اوقات، این چیزهای کوچک است. به کارهایی فکر کنید که میتوانید انجام دهید تا تجربه مشتری را آسانتر یا سریعتر کنید.
چه وبسایت خود را کاربرپسندتر کنید یا بهسادگی اطلاعات پرداخت مشتری را بهخاطر بسپارید تا آنها مجبور نباشند هر بار که میخواهند خریدی را انجام دهند، اطلاعات هویتی خود را چک کرده، به شکل پیچیدهای وارد پنل شوند یا نام کاربری و رمز عبور وارد کنند.
جمعبندی و پله آخر: روشهای وفاداری مشتریان در دنیای دیجیتال مارکتینگ
امروزه کسبوکارهای اینترنتی، بخش مهمی از تجارت را در اختیار دارند؛ بهواسطه بهرهگیری از روشهای وفاداری مشتریان، میتوانید تا حد زیادی، کسانی که قبلاً از شما خرید کرده و یا این که از خدمات شما استفاده کردهاند را جذب کنید.