چگونه لندینگ پیج بسازیم به صورت حرفه ای، سوالی که دیریازود برای طراحان وب، متخصصان سئو، وب‌مستران و صاحبان کسب‌وکارهای دیجیتال مطرح می‌شود: چگونه لندینگ‌پیج بسازیم؟ آیا ساخت لندینگ پیج اصول و فرم خاصی دارد؟ در ادامه به بررسی و ارائه پاسخ به این سوال، خواهیم پرداخت.

لندینگ پیج چیست و چرا از واجبات است؟

صفحه فرود، یکی از روش‌های انتقال بهینه اطلاعات به سرویس‌گیرنده است و می‌توان در آن، از توضیحات، فرم‌های ارتباطی و همین‌طور منوها برای ایجاد ترافیک حداکثری استفاده کرد. در بازاریابی آنلاین، ساخت لندینگ پیج، موجب تقویت مشتریان بالقوه خواهد شد. این کارها، برای فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خدماتی و یا حتی بلاگ، بهترین نتیجه را خواهد داشت.

درصورتی‌که برای شما این موضوع مهم است که: چگونه لندینگ پیج بسازیم و از آن بازدید بگیریم، در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم حین ساخت صفحه فرود یا لندینگ پیج

چگونه لندينگ پيج بسازيم

  1. دقت کنید که در درجه اول، شما باید هدف خود را مشخص کنید؛ این که انتظار دارید کاربر به چه قصدی، به ادامه برود و یا در صفحه لندینگ، چه چیزی را دریافت کند مهم است.
  2. از یک CTA استفاده کنید؛ این باعث می‌شود که بازدیدکنندگان، کاری که باید انجام دهند را در همان ابتدای کار متوجه شوند.
  3. از متن‌های فریبنده، توضیحات کوتاه اما جذاب و البته مختصر استفاده کنید. متن شما باید موجب تمرکز حداکثری کاربر روی موضوع شود.
  4. تصاویر و المان‌های وکتور، همیشه بهترین روش برای تشویق هرچه بیشتر کاربران به جهت کلیک روی لندینگ پیج هستند.
  5. مزیت‌ها را اضافه کنید؛ این باعث می‌شود که صراحت شما، در درجه اول، کاربران را تحت‌تأثیر قرار دهد.
  6. واقع‌گرا باشید؛ یکی از مهم‌ترین نکات در مورد ساخت صفحه لندینگ، جذب مستقیم کاربر است.

چک‌لیست ساخت صفحه لندینگ

چک ليست ساخت لندينگ پيج
چک ليست ساخت لندينگ پيج

در ادامه مباحث مرتبط با ضرورت ساخت صفحه فرود و پاسخ به سوال: چگونه لندینگ پیج بسازیم؛ لازم است که براین‌ اساس عمل کنید:

  • نخست یک صفحه و یا قالب لندینگ پیج استاندارد، سبک و مناسب انتخاب کنید.

دقت کنید که این قالب هم در موبایل و هم در رایانه بهترین نمایش و حالت دیداری را داشته باشد.

  • یک اسم برای لندینگ خود انتخاب کنید، بخصوص در حوزه سئو، اهمیت اسم و جذب کاربران از گوگل مهم است.
  • محتوا را اضافه کرده و عکس‌ها را، تا جایی که می‌توانید یکتا انتخاب و یا بسازید.
  • URL صفحه فرود شما، بهتر است که به‌صورت ترجمه لاتین نوشته شود. همیشه در درج URLها به سراغ لینک‌های کوتاه بروید.
  • حتماً دکمه‌ها و کلیدهای فراخوانی؛ مانند تماس با ما، شماره‌ها، لینک ارتباط و یا آدرس ایمیل را چک کنید. مطمئن شوید که به‌درستی کار می‌کنند.
  • متا دیسکریپشن و استفاده از اسکیماها، تا حد زیادی می‌تواند در جذاب‌تر و قدرتمندتر شدن لندینگ پیج، شما را یاری کند.

مقاله مربوط با عنوان : طراحی سایت ساری را میتوانید مطالعه کنید.

چگونه لندینگ پیج بسازیم (مواردی که متخصصان به شما نمی‌گویند)

در ادامه مباحث مرتبط با زمینه‌ای برای جذب حداکثری کاربران و جامعه هدف یا LP و ارائه یک پاسخ تکمیلی و البته ناگفته به سوال بزرگ: چگونه لندینگ پیج بسازیم؛ ضروری است که حتماً بر اساس طرح‌واره‌ای که ما در قبال تجربه، آن را کشف کرده‌ایم پیش بروید.

  • هدف خود را مشخص کنید. مشخص کنید که می‌خواهید LP شما به چه چیزی برسد و در تمام جزئیات سایت خود ثابت بماند.
  • سلسله‌مراتب بصری ایجاد کنید. تصمیم بگیرید که کدام عناصر مهم‌ترین هستند و آنها را برجسته کنید.
  • با یک CTA اقدام ایجاد کنید. برای بازدیدکنندگان LP خود روشن کنید که چه کاری باید انجام دهند. این نمونه‌های فراخوان برای اقدام، نقطه شروع محکمی به شما می‌دهند.
  • فواید را ذکر کنید. به مردم اجازه دهید بدانند که کلیک‌کردن بر روی CTA یا سایر معیارهای صفحه فرود چگونه برای آنها مفید خواهد بود. چه چیزی از آن به دست خواهند آورد؟
  • سبک بودن و سرعت لود اولیه صفحه لندینگ، یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت است. اگر از المنتور و سایر المان‌های توسعه وب استفاده می‌کنید، روی این مسئله حساس باشید.
  • کپی نبودن محتوا، حتی در حد یک جمله ضروری است. محتوای مشابه، شما را از چشم گوگل می‌اندازد و این تلخ‌ترین خبر برای شماست.