ویژگی های یک لندینگ پیج خوب موضوع مهمی در بازاریابی آنلاین است که میخواهیم به آن بپردازیم، لندینگ پیج یا صفحه فرود (Landing Page) یک نوع استراتژی بازاریابی آنلاین است که هدف آن جلب توجه کاربران شما با هدف عمل خاصی طراحی میشود.

به دلیل که این صفحات میخواهند برای شما فروش را رقم بزنند، بسیار مهم است که چگونه صفحات لندینگ پیج (Landing Page) خودتان را طراحی می کنید.

اگر دقت کنید ما در زمان تبلیغات و یا در زمان کمپین ها مشتری را به صفحه اصلی سایت ارجاع نمی دهیم، بلکه به یک صفحه خاص ارجاع میدهیم که به شکل ویژه کاربر را پرزنت کند و بفروشد.

ما میخواهیم در این مقاله به ویژگی های یک لندینگ پیج خوب صحبت کنیم تا بتوانید بازخورد خوبی از این صفحات بگیرید.

لندینگ پیج را مثل چیدمان یک فروشگاه در نظر بگیرید، زمانی که مخاطب صفحه شما را میبیند علاقه مند شود تا انتها بخواند و عمل مورد نظر را انجام دهد.

عوامل و ویژگی های یک لندینگ پیج خوب

عوامل لندينگ پيج
عوامل لندينگ پيج

1- همان اول تاثیر گذار باشید

همه ما زمانی که وارد یک صفحه میشویم چه چیزی را می بینیم؟ جواب، بالای سایت بخش هدر است. بنابراین بسیار مهم است که عنوان، شعار تبلیغاتی یا بنر جذابی طراحی کنید تا کاربر در زمان ورود به صفحه لندینگ شما توجهش جلب شود. قرار نیست شما مخاطبان را گیج کنید بلکه باید از عنوانی استفاده کنید که هم جذاب باشد و هم بداند اینجا چه خبر است.

2- ارتباط برقرار کنید

توضیح دهید کی هستید، چند نفر هستید، پروژه هایی که کار کردید چه پروژه هایی هستند، خدمات شما چیست و محصولاتتان را معرفی کنید تا بتوانید با کاربرانی که وارد لندینگ پیج شما میشوند ارتباط برقرار کنید. بدون شک کاربری که به یکباره وارد صفحه لندینگ شما میشود علاقه مند با آشنایی شما است.

بخوانید : طراحی سایت ساری و نکات مهم

3- CTA یا Call to Action

Ctr
Ctr

CTA یا Call to Action خود را سعی کنید هم در ابتدا و آخر بیاورید. CTA در ابتدا نسبت به CTA در آخر صفحه، باعث افزایش نرخ تبدیل صفحه هدف شما می شود.

4- تصاویر خلاقانه را فراموش نکنید

اکثرا ما از تصاویر زیبا و خلاقانه حس خوب میگیریم و زمان بیشتری صرف میکنیم. استفاده از تصاویر خلاقانه که اختصاصا طراحی شده را فراموش نکنید. ما قرار است در صفحه لندینگ پیج متمایز با صفحات دیگر عمل کنیم و کاربر را به اقدام سوق بدهیم. وقتی میخواهید خدماتی را بفروشید سعی کنید تمامی تصاویر، بنر ها، المان هایی که بکار میبرید کاملا اختصاصی و هوشمندانه باشد.

5- هدفمند صحبت کنید

زیاد صحبت نکنید! صحبت کردن زیاد و پراکنده گویی صرفا خستگی کاربر را به همراه دارد. کاربر میخواهد سریعا اصل مطلب را متوجه شود و به شما اطمینان کند. نه آنقدر زیاد بگویید که خسته شود و نه آنقدر کم بگویید که اطمینان کاربر را جلب نکند.

6- از کارشناس محتوا استفاده کنید

کارشناس توليد محتوا
کارشناس توليد محتوا

مخاطبان شما، محتوا و عناوین هایی که نوشته اید را میخوانند، حتما این مثال را شنیدید که کلمات آدم میکُشند. مهم است که شما از چه کلماتی، از چه جملاتی در صفحه خود استفاده میکنید. قطعا اگر شما برنامه نویس هستید و یا کارفرما، شما به اندازه یک کارشناس محتوا خلاقیت ندارید و باید بپذیرید که هر کاری متخصص خود را میخواهد.

7- استفاده از ابزار های آنالیز

گوگل آناليتيکس
گوگل آناليتيکس

رفتار هایی که کاربران در صفحه لندینگ شما میکنند بسیار مهم است تا رفته رفته صفحه هدفتان را بهینه کنید. ابزار هایی مثل گوگل آنالیتیکس و hotjar ابزار هایی هستند که باید از آنها در تحلیل رفتار کاربران استفاده کنید.

جمع بندی و نتیجه گیری ویژگی های یک لندینگ پیج خوب:

مواردی در جهت جمع بندی باهم مرور می کنیم.

  1. از عنوان جذاب استفاده کنید
  2. از متخصص محتوا استفاده کنید
  3. تصاویر اختصاصی بکار ببرید
  4. سرعت لندینگ پیج خود را بالا ببرید
  5. از ابزار های تحلیل استفاده کنید
  6. کال تو اکشن حتما در چند قسمت قرار دهید
  7. گزاف گویی نکنید
  8. استفاده از ویدئو تاثیر فوق العاده ای دارد
  9. از پاپ آپ استفاده نکنید
  10. صفحه شما کاملا ریسپانسیو باشد
  11. اطلاعات تماس خود قرار دهید

امیدوارم مطالب بالا را که خواندید برایتان مفید واقع شود و نهایت استفاده را از محتوای ویژگی های یک لندینگ پیج خوب برده باشید. نظرات و سوالاتتان را در زیر هم مقاله برایمان بنویسید.