راه افزایش سئو محلی چیست، موضوع این ساعت از مجله وین مارکتینگ است که چگونه بتوانیم در کلمات کلیدی صفحات وب سایت ما بهتر دیده شویم. سئو محلی یا لوکال سئو (Local Seo) جزئی از فاکتور های گوگل محسوب میشود که شما با توجه به آیپی که دارید و همچنین در محدوده جغرافیایی خاصی که قرار دارید، وبسایت های مرتبط با جستجوی شما نمایش داده میشوند.

سئو محلی چیست

سئو محلی چيست
سئو محلی چيست

 

تعریف دقیق سئو محلی یا لوکال سئو (Local Seo) به استراتژی دیجیتال مارکتینگ گفته میشود که به کسب و کار ها کمک میکند تا در نتایج جستجو گوگل به همراه موقعیت جغرافیایی مرتبط نمایش داده شوند.

به طور مثال :

شما در ساری هستید، جستجو می کنید طراحی سایت ساری، گوگل سعی میکند بهترین نتیجه را با توجه به موقعیت جغرافیایی شما، وب سایت ها را دسته بندی میکند و یا جستجو می کنید طراحی سایت در رشت که نتایج مرتبط در گوگل دسته بندی میشوند.

عبارت هایی مثل :

  • بهترین دکتر فیزیوتراپی تهران
  • بهترین دکتر روانشناس تهران
  • و…

الگوریتم سئو محلی توسط الگوریتم کبوتر بررسی میشود و بر اساس موقعیت جغرافیایی نتایج را دسته بندی میکند، سعی میکنیم در مقاله های بعدی در خصوص الگوریتم ها با شما صحبت کنیم.

نقش کلمه کلیدی در سئو محلی

نقش کلمه کليدی در سئو محلی
نقش کلمه کلیدی در سئو محلی

بهترین روش برای اینکه بتوانید در نتایج گوگل به واسطه کلمات کلیدی در بحث سئو محلی رتبه بگیرید، انتخاب کلمه کلیدی درست است، به عنوان مثال اگر در گیلان فعالیت دارید، مثلا طراحی سایت در رشت، طراحی سایت در گیلان، میتواند شما را در نتایج گوگل برای کسانی که در استان گیلان هستند سریعتر نمایش دهد. بنابراین صفحات هدف سایت خودتان را با این نوع کلمات بهینه کنید.

چگونه سئو محلی سایت را بهینه کنید

1- در گوگل مپ، کسب و کار خودتان را ثبت کنید

برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری بگیرید اولین اقدامی که باید کنید کسب و کارتان را در نقشه گوگل ثبت کنید، چون الگوریتم های گوگل در ابتدا ارتباط سایت شما را گوگل مپ بررسی میکنند که آیا در این قسمت حضور دارید یا خیر.

2- نقشه گوگل خود را در سایت قرار دهید

اقدام بعدی برای بهینه کردن و افزایش سئو محلی سایت این است که اطلاعات تماس کسب و کاری که در گوگل مپ ثبت کردید را در وب سایت خود نمایش دهید تا الگوریتم گوگل ارتباط سایت با نقشه گوگل را متوجه شود و همچنین وجود صفحات درباره ما و تماس با ما و اطلاعات تماس در فوتر سایت نیز تاثیر بر افزایش سئو محلی سایت دارد.

3- بک لینک بگیرید

قطعا لینک سازی جزئی جداناپذیر از هر سایتی است، شما برای اینکه بتوانید نتیجه سریع تر و بهتری بگیرید قطعا نیاز به این دارید که بتوانید برای صفحات شما لینک سازی کنید. زمانی که لینک صفحات شما را در سایت مطرح و معتبر قرار میگیرد، اعتبار صفحات آن ها به اعتبار شما منتقل میشود.

4- از NAP استفاده کنید

NAP مخفف Name, Address, Phone یا نام، آدرس و شماره تماس است که ارتباط موثری در افزایش سئو محلی سایت شما دارد. از این رو شما باید اطلاعات تماس خودتان را به صورت کامل و همچنین پیش شماره شهر خودتان در سایت قرار دهید تا الگوریتم های گوگل متوجه این موضوع شوند. در شماره 2 گفتیم که باید در فوتر هم قرار دهید و مجددا تاکید میکنم که در تمامی صفحات فوتر سایت شما اطلاعات تماس خود را قرار دهید.

5- نظرات کاربران را بگیرید

نظرات کاربران در نقشه گوگل یعنی تعامل کاربران با شما، در واقع کسب و کار شما توانسته است که از مخاطبان بازخورد بگیرد و این مورد بسیار دارای اهمیت است.

پس میتوانیم به این موضوع در افزایش سئو محلی سایت شما اشاره کنیم که سعی کنید نظرات کاربران را به کسب و کار خود بگیرید.

مزایای سئو محلی

مزايای سئو محلی
مزایای سئو محلی

تا اینجا صحبت از تعریف و روش های افزایش سئو محلی صحبت کردیم ولی آیا سئو محلی تاثیری در فروش خدمات و محصولات ما دارد؟

در پاسخ به صورت قاطع باید بگوییم که بله.

چرا؟ به این دلیل که اکثر افراد زمانی که مثلا جستجو میکنند بهترین دندانپزشک گیلان و کلمات پر سرچ دیگر، قطعا این نوع کلمات بسیار هدفمندتر از کلماتی مثل دندانپزشک هستند.

بنابراین کار کردن در افزایش سئو محلی سایت قطعا شما را به نتیجه خواهد رساند.

ممکن است سوالی برایتان پیش بیاید که ما چطور متوجه شویم که کدام یک از کلمات بیشترین جستجو را دارند تا روی آن کلمات برای سایت خود کار کنیم که ما در مقاله چگونه کلمات کلیدی مناسب پیدا کنیم در این مورد به صورت خیلی کامل صحبت کردیم.

امیدواریم از مقاله راه افزایش سئو محلی چیست ، نهایت استفاده را برده باشید و در سایت های خودتان بکار بگیرید.