روش های بازاریابی محتوا یکی از چالش های امروزی مدیران کسب و کار ها است که میتوانند با استفاده از روش های درست و استاندارد، به حذب مخاطبان جدید و حفظ آن ها و همینطور گسترش شناخت برند خود اقدام کنند. به صورت کلی بازاریابی محتوا با هدف ایجاد ارتباط با کاربران شروع می شود تا سعی کند کاربر را تبدیل به مشتری کند و همچنین اگر محتوا، محتوای ارزشمندی باشد، میتواند آن کاربر را تبدیل به مشتری وفادار نیز کند.

ما در این مقاله میخواهیم بپردازیم که چطور میتوانیم این بازاریابی محتوا انجام دهیم و از چه تکنیک هایی استفاده کنیم که اثر بخشی بهتری را ایجاد کنیم.

بازارایابی محتوا از طریق وبلاگ نویسی

بازاريابی محتوا
بازاريابی محتوا

اگر دقت کنید اکثر وب سایت ها بخشی دارند تحت عنوان وبلاگ و مهمترین هدف آن ها از ایجاد وبلاگ مربوط به قسمت سئو سایت آن ها می شود. اما اگر دقت کنید این بخش یکی از مهمترین قسمت ها است که میتوانید کاربران جدید از سمت گوگل جذب کنید و به آن ها خدمات و محصولات خودتان را معرفی کنید.

فرض کنید شما یک سایت فروشگاهی حوزه پوشاک دارید، و برای قسمت مجله سایت خود، از آموزش های ست کردن و… صحبت کردید و توانستید هزاران یوزر را وارد سایت خود کنید. اگر شما مدیر حرفه ای باشید میتوانید به راحتی در دل این محتوا پیشنهاد های خودتان را بدهید تا کاربران بتوانند از محصولات شما خرید کنند.

معرفی تخصصی و مقایسه

همه ما قبل از اینکه بخواهیم خرید کنیم، چندین فاکتور را بررسی میکنیم:

  1. آیا آن تیم متخصص هست؟
  2. آیا من شناخت کامل به محصول دارم؟

فاکتور های زیادی مطرح است اما فعلا در این دو حالت برای ما در بازاریابی محتوا مهم است. شما اگر بتوانید قسمت معرفی محصول و یا خدمات و همچنین مقایسه را ایجاد کنید و به تولید محتوا این بخش بپردازید، به شکل عجیبی میتوانید به جذب مخاطبان جدید و تبدیل آنها به مشتری برسید.

بخوانید: طراحی سایت در رشت

بازاريابی محتوا
بازاريابی محتوا

انتشار محتوای ویدئویی با عناوین چطور و چگونه؟

یکی از روش های خیلی جذاب برای بازاریابی تولید محتوا این است که به پرسش های متداول مشتریان پاسخ بدهیم. مواردی که کاربران زیادی به دنبال جوابشان هستند. این موضوعات را پیدا کنید و شروع کنید به ضبط تولید محتوا و حتی میتوانید این موضوع را در دل مقالات سایت خودتان هم ایجاد کنید.

خب تا اینجا ما به صورت کلی از چگونگی بازاریابی محتوا صحبت کردیم. حالا میخواهیم بپردازیم به روش های بازاریابی محتوا برای کسب و کار خودمان.

  1. ایمیل مارکتینگ
  2. وبلاگ نویسی
  3. فعالیت در شبکات اجتماعی
  4. فعالیت در انجمن های تخصصی
  5. سئو کردن وب سایت (بهینه سازی برای موتور جستجو)
  6. تولید اینفوگرافیک ها
  7. ضبط پادکست
  8. نوشتن کتاب به صورت pdf

8 شماره بالا مواردی خیلی جذابی هستند که برای هر کدام باید استراتژی مخصوص به خودشان را پیاده کنید.

اگر در فیلدهای بالا به خوبی عمل کنید می توانید تاثیر بسیار بالایی را در کسب و کار خود مشاهده کنید.

در مقالات بعدی سعی میکنیم برای هر شماره به صورت اختصاصی برایتان بنویسیم و استفاده کنید.

امیدوارم در این ساعت از مقاله روش های بازاریابی محتوا و تکنیک های دنیای آنلاین نهایت استفاده را برده باشید.