اصول سئو در طراحی سایت چگونه است؟ سئو یا بهینه‌ سازی موتورهای جستجو که از مخفف search engine optimization می آید، مجموعه‌ای از فعالیت ها و استراتژی‌هایی می باشد که باعث میشود سایت شما در نتایج گوگل رتبه های برتری نسبت به سایر رقبا بگیرد. قطعا برای اینکه بتوانیم افراد زیادی از طریق گوگل بدست بیاوریم باید این اصل را رعایت کنیم.

در ادامه به این موضوع می پردازیم که از زمان شروع طراحی سایت چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا به صورت استاندارد پیش برویم.

1.بهینه سازی url های صفحات سایت

یکی از موارد مهم در اصول سئو در طراحی سایت، آدرس های خوانا و کوتاه در url ها است. طبق تصویر زیر شما میتوانید از قسمت تنظیمات بخش پیوند های یکتا، تنظیمات را روی نام نوشته بگذارید. به صورت کلی هر چه آدرس کوتاه باشد، تجربه خوبی را میتوانید از نگاه کاربر نیز بدست بیاورید.

بهينه سازی url
بهينه سازی url

2.مهمترین لینک ها را در صفحه اول قرار دهید

قطعا شما صفحات هدفی دارید که میخواهید به واسطه آن ها نیز در نتایج گوگل قرار بگیرید. برای این مورد شما حتما باید این صفحات در صفحه اصلی قرار دهید مثل منو هدر سایت که دسترسی آسان تری برای ربات های گوگل باشد.

پیشنهاد: طراحی سایت ساری توسط متخصصین وین مارکتینگ

3.تحقیق کلمه کلیدی

تحقيق کلمه کليدی
تحقيق کلمه کليدی

تحقیق کلمه کلیدی یعنی اینکه شما کلمات هدفی برای صفحات سایتتان پیدا کنید که بتوانید در نتایج گوگل قرار بگیرید تا کاربران را به مشتریان خودتان تبدیل کنید. تحقیق کلمه کلیدی بسیار مهم است که و باید زمان قابل قبولی را برای آن بگذارید.

4.ربات گوگل ایندکس نکند

ايندکس گوگل
ايندکس گوگل

نکته بسیار مهم اصول سئو در طراحی سایت که اکثرا رعایت نمی کنند، این است، زمانی که سایتتان را بالا می آورید تا زمانی که دسته بندی ها، سئو اولیه، url ها و… را درست نکردید، به ربات های گوگل اجازه خزش و ایندکس ندهید و زمانی که همه موارد را مرتب کردید می توانید اجازه بدهید. اگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده میکنید طبق تصویر زیر می توانید اجازه ایندکس را ندهید.

5-سرعت بارگذاری خوبی ایجاد کنید

در زمان طراحی سایت سعی کنید تمامی مواردی که باعث افزایش سرعت میشود را کاملا به صورت استاندارد رعایت کنید. در حال حاضر یکی از فاکتور های بسیار مهم رقابت بر سر سرعت است. کافیه وارد گوگل شوید و یک عبارتی را جستجو کنید. سرعت سایتی که در نتیجه اول قرار دارد را با سرعت سایت نتیجه دهم مقایسه کنید و متوجه میشوید.

افزايش سرعت در طراحی سايت
افزايش سرعت در طراحی سايت

6-افزونه سئو نصب کنید

افزونه سئو در طراحی سايت
افزونه سئو در طراحی سايت

ما برای اینکه بتوانیم در مسیر سئو سریع تر گام برداریم و یکی از اصول سئو در طراحی سایت را رعایت کنیم، این است که بتوانیم از ابزارهایی که وجود دارند، کمک بگیریم. این ابزارها یا در واقع افزونه های سئو دقیقا برای این موضوع تولید شده اند. یکی از افزونه های Yoast SEO یا SEO Rank Math را نصب و اجرایی کنید.

7-متا دیسکریپشن (Meta Description)

متا دیسکریپشن به توضیحات هر صفحه ای میگویند که در واقع به ربات های گوگل و حتی کاربر میگوییم که صفحه ما در مورد چه اطلاعاتی صحبت میکند. بنابراین یکی از فاکتورهای بسیار مهم، وجود متا دیسکریپشن در هر یک از صفحات سایت ما است.

8- تگ ALT تصاویر

تگ alt تصویر از کلمه alternative به معنی جایگزین می آید. در زمان طراحی سایت قطعا تصاویری را قرار میدهید. برای اینکه این تصاویر را قابل فهم تر کنیم باید از خاصیت alt استفاده نماییم.

9- فایل robots.txt

این فایل هم جز موارد بسیار مهمی است که شما در زمان اجرا کردن سایتتان باید لحاظ کنید. این فایل مثل یک راهنماگر برای ربات های گوگل است که  تاثیر فوق العاده ای بر روی ایندکس شدن صحیح صفحات سایتتان و بودجه خزش دارد.

خب ما در این مقاله اصول سئو در طراحی سایت چگونه است؟ به 9 مورد بسیار مهم اشاره کردیم که میتوانید در مسیر طراحی و اجرا سایت از آن استفاده کنید. امیدوارم که نهایت استفاده را برده باشید.