تکنيک های عنوان نويسی، همان طور که می‌دانید، امروزه در محیط اینترنت و شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و صفحات بسیار زیادی وجود دارد. طبیعتا هر کدام از آن ها نیز قصد رقابت با یکدیگر را دارند. تکنیک های عنوان نویسی یکی از تکنیک هایی است که هر نویسنده و تولید کننده محتوا و همچنین متخصصان دیجیتال مارکتینگ باید با آن آشنا باشند.

مهم ترین دلیلی که یک کاربر جذب یک وب سایت یا یک پیج در شبکه اجتماعی می‌شود، عنوان استفاده شده برای آن و عناوین مطالب نوشته شده در آن است.

جالب است بدانید که هر چقدر عناوین استفاده شده برای مطالب شما حرفه ای باشد، رتبه شما نیز در گوگل بالا خواهد بود، در ادامه به معرفی انواع تکنیک های عنوان نویسی با مثال های مخصوص خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

معرفي تکنيک های عنوان نويسی
معرفي تکنيک های عنوان نويسی

رعایت تعادل در تکنیک های عنوان نویسی

یکی از تکنیک های عنوان نویسی، رعایت تعادل در آن است. منظور این است که نباید عنوان انتخابی شما نه زیاد کوتاه باشد که کاربر متوجه منظور شما نشود؛ و نه زیاد طولانی باشد که از حالت عنوان بودن خارج شود. استفاده از 30 الی 60 کاراکتر برای یک عنوان حرفه ای، امری قابل قبول است. عنوان شما باید منظورتان را به صورت کاملا صریح و واضح به مخاطبتان برساند. به مثال های زیر توجه کنید.

  • 9 تکنیک طلایی برای یادگیری اصولی برنامه نویسی
  • آشنایی با بهترین و سریع ترین راه های برنامه نویسی اندروید با زبان برنامه نویسی جاوا برای کسب درآمد

به نظر شما کدام عنوان بهتر است؟ طبیعتا عنوان اول که هم کوتاه است و هم یکی از بهترین تکنیک های عنوان نویسی یعنی کوتاه بودن استفاده کرده است بهتر می‌باشد.

مخاطب را بترسانید

یکی از تکنیک های عنوان نویسی، ترساندن کاربران هدف از به خطر افتادن کسب و کارشان و یا خودشان است. زمانی که کاربر را با عنوان مورد جستجوی وی بترسانید، کاربر وارد وب سایت شما خواهد شد تا مطالب موجود در آن را بخواند.

در این تکنیک شما به صورت کاملا غیر مستقیم، کاربران را برای خواندن متن شما مجبور می‌کنید. به عنوان زیر توجه کنید.

  • 5 اشتباهی که فاتحه پیج اینستاگرام شما را می‌خواند

در این عنوان، عملا صاحبان پیج های اینستاگرامی را مجبور به خواندن این مطلب خواهد کرد تا از به خطر افتادن پیجشان جلوگیری کنند.

عنوان نويسی
عنوان نويسی

مخاطب را کنجکاو کنید

تکنیک های عنوان نویسی می‌توانند به گونه ای باشند که ذهن کاربر را به چالش دعوت کنند. زمانی که عنوان به گونه ای نوشته می‌شود که در ذهن کاربر سوال پیش بیاید، حس کنجکاوی وی باعث می‌شود تا وارد سایت شده و شروع به خواندن مطلب کند. نتیجه نوشتن یک عنوان جذاب، جذب کاربر به سمت وب سایت شما خواهد بود. برای مثال در زیر یک عنوان آورده شده است که کاربر را کنجکاو می‌کند تا وارد سایت شده تا مطلب را بخواند.

  • یادگیری ترکی استانبولی با تکنیک های ویژه در 3 ماه

زمانی که یک کاربر به دنبال یادگیری زبان ترکی استانبولی باشد، طبیعتا دنبال راه های سریع تری برای یادگیری خواهد بود.

این عنوان نیز به گونه ای نوشته شده است که کاربر را برای خواندن مطلب سایت، کنجکاو می‌کند.

امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.حتما نظرات خودتان را در زیر همین مقاله برایمان ارسال کنید.