الگوریتم Freshness گوگل، امروزه الگوریتم های متعددی برای افزایش رتبه سایت در گوگل به وجود آمده اند، الگوریتم Freshness گوگل نیز یکی از بهترین الگوریتم های مورد استفاده در اینترنت می‌باشد. این الگوریتم، نتایج جستجو را رتبه بندی می‌کند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در ادامه می‌خواهیم علاوه بر نحوه کارکرد این الگوریتم، اطلاعاتی را به دست آوریم و بدانیم که این الگوریتم چه تاثیری در سئو دارد. پس با ما همراه باشید.

معرفی الگوریتم Freshness گوگل

الگوريتم Freshness
الگوریتم Freshness گوگل

الگوریتم Freshness گوگل یکی از الگوریتم هایی است که به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات وارد شده بر سایت را همواره به روز کنید تا در نتایج جستجو قرار دهد.

به عنوان مثال، یک هنرمند موسیقی دارای آثار متعددی است که روز به روز نیز به تعداد آن ها افزوده می‌شود.

طبق الگوریتم فرشنس باید جدید ترین آثار این هنرمند به صورت کاملا به روز در نتایج جستجو قرار گیرد.

چگونه از الگوریتم فرشنس بهره ببریم؟

شاید از خودتان پرسیده اید که چگونه باید با الگوریتم Freshness گوگل سازگار باشیم و از آن استفاده کنیم، تکنیک هایی وجود دارد که هر سئو کار و صاحب سایت باید با آن آشنا باشد تا از الگوریتم فرشنس عقب نماند.

در ادامه روش هایی را برای استفاده از این الگوریتم برای شما نام خواهیم برد.

توجه داشته باشید که الگوریتم Freshness گوگل به محتوا های جدید اهمیت ویژه ای می‌دهد. اما در وب سایت، محتوا هایی وجود دارد که از مدت زمان انتشار آن ها ماه ها گذشته است.

ممکن است با توجه به سیاست Freshness، گوگل این محتوا های شما را نادیده گرفته و آن ها را از نتایج جستجو یا حداقل از صدر جستجو پاک کند، اما در میان محتوا های قدیمی شما، محتوا هایی هستند که حجم زیادی از بازدید کننده را به سمت خود کشانده است.

الگوریتم Freshness گوگل

سعی داشته باشید تا این صفحات را به روز نگه دارید و مطالبی را به آن ها اضافه کنید. در این صورت، این صفحات از لحاظ سئو نیز بهینه خواهند شد.

استفاده از روش های نوین تولید محتوا

الگوریتم Freshness گوگل، اهمیت بسیار زیادی به جدید بودن روش های تولید محتوای شما دارد.

اگر از ابزار های چندرسانه ای از جمله صدا، تصویر، متن، انیمیشن و … استفاده کنید، بیشتر در چشم و دید کاربران هستند.

هر کدام از این رسانه ها به عنوان یک لایه برای محتوای شما شناخته می‌شوند، هر کدام از این لایه هایی که نام بردیم، به عنوان یک لایه جلب توجه استفاده می‌شوند.

در نتیجه میزان ورودی سایت شما افزایش پیدا کرده و خود به خود در الگوریتم Freshness قرار خواهید گرفت.

همان طور که گفتیم، ورودی بیشتر کاربران به سایت ها از طریق تصاویر می‌باشد، ممکن است این تصویر سایت شما از نظر گوگل تازه و مفید شناخته شده باشد و شما را در نتایج اولیه گوگل قرار دهد. در این صورت می‌توان گفت که وب سایت شما دیده می‌شود.

پس همان طور که گفتیم، هر چقدر سعی کنید محتوای وب سایت خود را به روز نگه داشته و روز به روز مطالب جدیدی را به آن اضافه کنید، از نظر گوگل یک وب سایت فعال شناخته خواهید شد و به الگوریتم Freshness پایبند خواهید بود.

امیدواریم به خواندن این مقاله زین پس به محتواهای سایت خود بیشتر اهمیت بدهید تا در سئو یک قدم جلوتر باشید.حتما نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.