بالا بردن سئو سایت وردپرس و موضوعات افزایش سئو و بهینه سازی وب سایت شما، دلیلی است که شما در این مقاله حضور دارید، من این احتمال را میدهم که شما مدیر وب سایت خودتان هستید و میخواهید که رتبه سایت خودتان را در نتایج گوگل افزایش دهید. بنابراین در این مقاله سعی میکنم مهمترین عوامل را با شما در میان بگذارم.

سئو چیست به زبان ساده

بالا بردن سئو سايت وردپرس
سئو سايت چيست

ابتدا واژه سئو را تعریف کنیم، سئو یا SEO مخفف search engine optimization به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو است، یعنی ما به واسطه یک سری کارها در وبسایت، بتوانیم نتایج خوبی در موتور جستجو گوگل بگیریم. به تعریف ساده تر کارهایی که باعث میشود ما در نتایج گوگل دیده شویم را سئو می گویند.

بریم سراغ نکات مهمی که در وردپرس باید رعایت کنید.

1- فعال سازی نمایش به موتورهای جستجو

طبق تصویر زیر شما باید گزینه “از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند” را تیک بزنید تا ربات گوگل بتوانند سایت شما را بررسی و ایندکس کنند.

نمايش به موتور جستجو

این گزینه در قسمت پیشخوان سایت شما و در بخش خواندن وجود دارد.

نکته پیشنهادی و مهم : اگر به تازگی سایتتان را تاسیس کرده اید و در حال بهبود صفحات و طراحی هستید، حتما این گزینه را تیک بزنید تا صفحات بیهوده شما در نتایج گوگل ایندکس نشود و پس از پایان کار تیک این گزینه را بردارید.

2- تغییر url های پیش فرض سایت شما

تغير url سايت

طبق تصویر زیر از قسمت پیشخوان سایت بخش پیوندهای یکتا، Url های سایت خودتان را به نام نوشته تغییر دهید تا بتوانید هم تجربه کاربری خوبی برای کاربران خلق کنید و همینطور یک گام مثبت در بخش بالا بردن سئو سایت وردپرس خودتان بردارید. البته در این مورد یک استثنا هم وجود دارد که اگر سایت شما جز سایت های خبری است و در هر دقیقه محتوا منتشر می کنید می توانید بسته به نوع سیاست کاریتان، url دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

3- نصب افزونه سئو

افزونه های سئو با توجه به تنظیمات و ویژگی های استاندارد مطابق با آخرین استاندارد های گوگل بهترین تنظیمات را میتوانند برای شما فراهم کنند. بنابراین شما میتوانید برای یک گام مثبت دیگر از نصب یک افزونه سئو مثل افزونه Seo Yoast در سایت خود استفاده کنید.

در افزونه های سئو سعی کنید وارد بخش تنظیمات بشوید و تنظیمات اختصاصی خودتان را پیاده کنید. به طور مثال ما نمیخواهیم در نتایج گوگل صفحات برچسب یا تگ سایت نمایش داده شود و شما میتوانید به راحتی این گزینه را در تنظیمات افزونه انجام دهید.

4- XML Sitemap یا نقشه سایتتان را ایجاد کنید

نقشه وب سايت
نقشه وب سايت

نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک میکند تا بتوانند راحت و سریعتر به محتوای سایت شما دسترسی پیدا کنند و صفحات وب سایت شما در نتایج گوگل دیده شود.

افزونه سئویی که نصب کرده اید به صورت خودکار برای شما نقشه سایت تولید میکند. معمولا آدرس نقشه سایت شما به آدرس example .com/sitemap_index.xml ایجاد میگردد.

5- انتخاب کلمه کلیدی سئو

انتخاب کلمه کلیدی سئو
انتخاب کلمه کلیدی سئو

یکی از مهمترین موضوعات وب سایت شما و بالا بردن سئو سایت وردپرس، انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای صفحات سایت شما است. دقت کردید که چی شد؟ گفتیم برای صفحات سایت شما، یعنی هر یک از صفحات شما باید کلمه کلیدی منحصر به فرد خود را داشته باشد. بر فرض در صفحه “طراحی سایت در رشت و گیلان (با راهکار فروش)” کلمه کلیدی این صفحه طراحی سایت در رشت است.

چه صفحات مقالات شما و چه صفحات لندینگ و… باید برای هر کدام یک کلمه کلیدی انتخاب کنید تا بتوانید در نتایج گوگل به واسطه آن کلمه کلیدی دیده شوید.

6- نصب افزونه Akismet

ربات ها زیادی در دنیا وجود دارند که با شناسایی بخش بلاگ سایت شما به صورت خودکار کامنت میگذارند. این کامنت ها اکثرا اسپم و دارای لینک هستند. سعی کنید برای جلوگیری از این موضوع حتما افزونه مورد نیاز را نصب کنید. افزونه خوب در این زمینه، Akismet است.

7- افزایش سرعت سایت وردپرس

افزايش سرعت وب سايت
افزايش سرعت وب سايت

افزایش سرعت سایت یکی از دلایل مهم بالا بردن سئو سایت وردپرس و چه در cms های دیگر است که شما باید رعایت کنید.

در مقاله های قبل در این مورد صحبت کرده بودیم و به صورت کلی موارد زیر را اجرا کنید.

  1. فشرده سازی فایل های css,js.html
  2. فعال سازی کش سایت و استفاده از افزونه لایت اسپید کش یا راکت (بستگی به نوع وب سرور سایت شما دارد)
  3. بهینه سازی تصاویر وب سایت
  4. حذف فونت های اضافی سایت
  5. حذف افزونه های غیر ضروری
  6. کاهش درخواست های سایت
  7. و…

در این ساعت به 7 مورد مهم بالا بردن سئو سایت وردپرس شما پرداختیم که رعایت کردن هر کدام از آن ها بسیار مهم است. امیدوارم نهایت استفاده را برده باشید و از شما میخواهم با گذاشتن کامنت در انتهای این مقاله به ما انرژی بدهید.

اگه میخوای عضو خبرنامه ما بشی که به محض منتشر شدن محتوای جدید با خبر بشی، ایمیلت رو ثبت کن.