کلمات کلیدی سئو چیست و تعریف کلمه کلیدی را در این مقاله باهم بررسی میکنیم، به عنوان یک فرد تازه کار، از اینکه بفهمید کلمه کلیدی چیست، متعجب میشوید.در واقع یک کلمه کلیدی،عبارتی است که میخواهید سایت شما با آن کلمه در گوگل رتبه بندی شود.کلمات کلیدی میتوانند یک تکه کلمه یا ترکیبی از کلمات باشند.اگر میخواهید یی تک کلمه انتخاب کنید بهتر است بدانید کار دشواری در پیش دارید.تک کلمه ها،کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند و اینکه بتوانید از آن ها برای قرار گرفتن در رتبه بندی بالاتر استفاده کنید بسیار مشکل است.

در ادامه با انواع مختلف کلمات کلیدی آشنا میشویم :

  • کلمات کلیدی کوتاه: عباراتی که دارای یک یا دو کلمه هستند،ماندد موسیقی کلاسیک.
  • کلمات کلیدی با دنباله طولانی: کلمات کلیدی با سه یا بیش از 3 عبارت، مانند موسیقی کلاسیک ایران.
  • کلمات کلیدی ناوبر: کلمات کلیدی که برای یافتن یک برند یا آدرسی در یک وبسایت استفاده میشوند، مانند فیس بوک،یوتیوب یا جیمیل.
  • کلمات کلیدی اطلاعاتی: کلمات کلیدی که برای پیدا کردن یک موضوع خاص استفاده میشوند.این دسته از کلمات کلیدی مانند”چگونه…” یا “کدام یک بهترین هستند؟” آغاز میشوند و یا پیدا کردن یک موضوع به صورت لوکال مانند: طراحی سایت در رشت و عباراتی که در این موضوعات میچرخند.
  • کلمات کلیدی تجاری: عباراتی که مشتری وقتی میخواهد چیزی بخرد. آن ها را در گوگل تایپ میکند،مانند خرید آنلاین ساعت.

در بیشتر موارد، انتخاب کلمات کلیدی کوتاه یا کلمات کلیدی هدایتی برندهای دیگر، رقابتی است و ارزش ندارد که برای آن ها زمان و انرژی صرف کرد.با اینکه این کلمات ترافیک بالایی برای سایت ایجاد میکنند، اما باعث فروش نمیشوند.

از سوی دیگر، برای بیشتر پروژه های سئو کلمات کلیدی با دنباله طولانی، اطلاعاتی و تجاری، کلمات کلیدی مناسبی اند که به افزایش مشتری می انجامند.

چگونه فهرستی طولانی از کلمات کلیدی بسازیم؟

انواع کلمه کليدی
انواع کلمه کليدی

روش های زیادی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارد. قبل از اینکه در گوگل کلمات کلیدی یا میزان ترافیک کلمات را پیدا کنید، ابتدا فهرستی از کلمات کلیدی بالقوه مرتبط با کسب و کار خود فهرست کنید.

مرتبط بودن، موضوع بسیار مهمی است.صرف زمان برای پیدا کردن ترفند ها و روش های متنوع تر سبب میشود مخاطبان با کلمات کلیدی نامرتبط مواجه نشوند.مثلا اگر یک خرده فروش آنلاین، پیراهن فوتبال در شهر رشت باشید.

کلمات زیر نمونه کلمات مرتبط با کسب و کار شما هستند:

  • خرید پیراهن فوتبال
  • خرید آنلاین پیراهن فوتبال
  • فروشگاه اینترنتی پیراهن فوتبال
  • خرید پیراهن ورزشی در رشت

مثال های زیر هم میتئاند کلمات کلیدی نا مرتبط باشند:

  • تصاویر پیراهن فوتبال
  • چگونگی دوخت پیراهن فوتبال
  • مرکز خرید پیراهن ورزشی فوتبال

با نگاهی به این دو گروه کلمات متوجه میشوید، که گروه نخست، بیشترین ارتباط با مخاطب هدف در خرده فروشی پیراهن فوتبال دارند و گروه دوم، با اینکه کلمات کلیدی با موضوع ارتباط معنایی دارند ولی منجر به به جذب مشتری و فروش نمیشوند.

با توجه به ارتباط معنایی، فهرستی از ترکیب کلمات کلیدی بالقوه بنویسید تا بتوانید از آن به عنوان مرجع استفاده کنید، پس از آن میتوانید با دامه این روند، بهترین کلمات کلیدی را که ترافیک ماهانه و مناسبی دارند، بیابید.

ما در این مقاله حدودا سعی کردیم متوجه بشویم که کلمات کلیدی سئو چیست و تعریف کلمه کلیدی در یک مقاله را چگونه توصیف میکنند.در مقالات بعدی سعی میکنیم که اگر در قسمت یافتن کلمات کلیدی برای سایت و محتوا های خود دچار مشکل هستید، از روش های پیدا کردن کلمه کلیدی صحبت کنیم.