بازاريابی تلفنی موفق نقش بسیار موثری در موفقیت شرکت‌ها دارد، در دنیای بازاریابی امروزی توجه به این موضوع و نگرش صحیح درباره آن، کلیدی‌ترین عامل موفقیت در افزایش فروش محصولات است. همچنین این متد استراتژیک بازاریابی، ارزان‌ترین روش جذب مشتری محسوب می‌شود.

متاسفانه در کشور ایران استفاده از این روش به دلیل نحوه اجرای غلط، روشی مزاحم از نظر مشتریان به شمار می‌آید.

با این حال نگران نباشید اگر بازاریابی تلفنی به صورت اصولی انجام شود می‌تواند نسبت به سایر متدها بسیار سودآور و کم‌هزینه باشد.

در ادامه تصمیم داریم تکنیک‌های آن را بیان کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که چگونه در بازاریابی تلفنی موفق شویم؟

در پایان به بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی می‌پردازیم تا راحت‌تر در کسب و کار خود موفق شوید.

پس تا انتها همراه ما باشید.

بازاریابی تلفنی موفق چگونه است؟

بازاريابی تلفنی موفق
بازاريابی تلفنی موفق

بازاریابی تلفنی موفق متمرکز بر راه اندازی ارتباطات تماسی با مخاطبان است.

در این فرآیند معیارهای کلیدی و اهداف تبلیغات در بستر تلفن را به عنوان اولویت اول در نظر می‌گیرند. به محض تنظیم و ارتباطات تماسی، باید با دقت محتوای مطلوب و باکیفیت ارائه داده شود.

در واقع علت شکست فروشندگان در بازاریابی تلفنی را می‌توان عدم جذابیت در نحوه فروش و تولید محتوا برای مشتریان مورد نظر دانست.

برای اینکه بازاریابی موفقی را تجربه کنید در ادامه چگونگی موفقیت در بازاریابی تلفنی را توضیح می‌دهیم.

چگونه در بازاریابی تلفنی موفق شویم ؟

Telemarketing یا بازاریابی تلفنی به منظور فروش محصولات استفاده می‌شود و باعث تحقق اهداف تبلیغاتی شرکت می‌گردد. همچنین می‌توانید از طریق ارسال پیام کوتاه این کار را انجام دهید. از موارد مهمی که باید قبل از هر پیشنهاد یا قراردادی صورت گیرد، آشنایی کافی با مشتری مورد نظر است.

شناخت مواردی از قبیل نیازها، درخواست‌ها و علاقه‌مندی‌های مشتری می‌تواند در این موضوع کمک کننده باشد.

برای داشتن بازاریابی تلفنی موفق بهتر است نکاتی را که در ادامه آورده‌ایم رعایت کنید.

 ۱. هدف گذاری کنید

نکته کلیدی برای بازاریابی تلفنی موفق که می‌تواند باعث شکست یا پیروزی کسب و کار شود، طراحی یک ساختار با هدف برای فروش است.

تعیین نوع هدف و ایجاد برنامه مناسب برای دستیابی به آن می‌تواند عامل موثری در بازاریابی باشد.

اگر هدفتان بزرگ است سعی کنید آن را به گام‌های کوچک‌تری تقسیم کنید تا قابل دستیابی‌تر باشد.

داشتن هدف‌های روزانه برای تماس‌های تلفنی، راهی برای رسیدن به اهداف مد نظر است، وقتی تعداد گام‌ها مشخص باشد متمرکز‌تر و سریع‌تر نتیجه می‌گیرید.

۲. در مکالمه با مشتری از نکات جذاب و ارزشمند استفاده کنید

در بازاریابی تلفنی موفق اضافه کردن نکات جذاب حاوی کلمات با ارزش می‌تواند باعث جذب مخاطب شود.

این کلمات باید دقیقا مناسب با نوع کسب و کار شما باشد. جملات فکر شده کمک می‌کند تا مشتری با شنیدن دلایل قانع کننده وقتش را در اختیار شما قرار دهد و برای خرید محصولات ترغیب شود.

در این مرحله ترکیب خلاقیت و مهارت‌های فروش اتفاق می‌افتد که در ارتباط با کاری است که می‌توانید برای مخاطب انجام دهید.

بیان مزیت‌های رقابتی، صرفه جویی در زمان و افزایش سودآوری از موضوعات جذاب و با ارزش در بازاریابی موفق است.

بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی موفق

بهترين زمان برای بازاريابی تلفنی
بهترين زمان برای بازاريابی تلفنی

برای بازاریابی تلفنی موفق نیاز به شناسایی نیازهای مشتری و یادگیری تکنیک‌های مذاکره تلفنی دارید.

همچنین انتخاب بهترین زمان برای تماس با مخاطب و در نهایت به نتیجه رسیدن هدف مورد نظر اهمیت دارد.

اگر تصمیم دارید در تایم صبح با مشتری تماس بگیرید ساعت ۱۱ تا ۱۲ صبح مناسب‌ترین زمان است. اکثر افراد در این تایم کارشان را انجام داده و آماده صرف نهار هستند.

تبلیغات را می‌توانید در ساعت ۴ تا ۵ بعدازظهر انجام دهید چرا که در این زمان‌ها افراد مشغول استراحت هستند و کارشان به اتمام رسیده است.

امیدواریم در این ساعت از توضیحات و نکات گفته شده کاملا بهره برده باشید.سوالات و نظرات خودتان را میتوانید زیر همین مقاله با ما در میان بگذارید.