انتخاب دامنه مناسب برای سایت، مطمئناً انتخاب نام دامنه خوب برای ساخت وب‌سایت یک کسب و کار نوپا بسیار هیجان انگیز است. حتی اگر به تازگی به فکر ساخت یک وب‌سایت برای کاسبی یا آکادمی خود افتاده‌اید انتخاب دامنه یکی از راحت‌ترین و در عین حال سخت‌ترین کارهایی است که باید درباره آن تصمیم بگیرید.

در این مرحله معمولاً پایه اصل کار و کاسبی و  همه موارد آن به خوبی برنامه‌ریزی شده و انرژی کاری زیادی در شما نهفته است. با این حال اگر مواردی را در انتخاب دامنه مناسب برای سایت محبوبتان رعایت نکنید قطعاً با مشکل مواجه خواهید شد.

انتخاب دامنه ساده اما کاربردی

انتخاب دامنه خوب براي سايت

قطعاً بر شما نیز پوشیده نیست که انتخاب دامنه مناسب برای سایت به صورت اصولی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو داشته باشد. اما چه مواردی را در زمان انتخاب دامنه برای فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت خبری خود می‌بایست رعایت کنیم؟ گوگل را در نظر بگیرید یک موتور جستجو که تمامی کسانی که با اینترنت سروکار دارند با یک بار شنیدن نامش می‌توانند وارد آن شوند. حال نظرتان در مورد کاپوچینو چیست؟ بله برای وارد شدن به وب‌سایت کاپوچینو باید (cappuccino) را بنویسید. قطعاً تایپ املای صحیح این کلمه برای بسیاری از افراد سخت است. ساده بودن نام وب‌سایت خصوصاً برای کسب و کارهایی که نام ایرانی دارند یک الزام است پس در انتخاب دامنه مناسب برای سایت خود خلاقیت به خرج دهید.

عدم انتخاب دامین مطابق با کلمه کلیدی

شاید به نظر شما نیز برای رسیدن به سئوی قابل قبول در کلمه کلیدی خرید موبایل دامین Buymobile.com بهترین انتخاب باشد. اما انتخاب نام دامنه مشابه کلمه کلیدی اصلی که قصد رشد در آن را دارید آسان‌ترین راه برای شکست پروژه وب‌سایت شما است.

انتخاب دامنه دقیق با آپدیت Exact Match Domain گوگل کاملاً منقضی شد. این آپدیت پس از آن اجرا شد که گوگل متوجه شد بسیاری از وب‌سایت‌ها از روش انتخاب دامنه دقیق مشابه کلمه کلیدی بدون هیچ محتوا و سئو ای به رتبه‌های برتر دست پیدا کرده‌اند. پس هرگز کلمه کلیدی خود را درون نام دامنه جای ندهید.

اما طبق تجربه همچنان این موضوع تاثیرات غیر مستقیم خودش را به همراه دارد، به عنوان مثال یک وبسایت با موضوع طراحی سایت با دامنه webdesign.com میتواند به صورت کامل موضوعیت سایت شما را به گوگل برساند.

انتخاب نام برند به عنوان نام دامنه

انتخاب دامنه مناسب برای سايت

قطعاً اگر به دنبال یک وب‌سایت کارآمد هستید نباید تمام توجه خود را بر روی سئو بگذارید.

این موضوع به این دلیل است که گوگل به دنبال این موضوع است که میزان ارزش افزوده وب‌سایت شما را برای مخاطبینتان اندازه گیری کند. ازاین‌رو هر روز الگوریتم‌ها و قوانین جدیدی را برای رتبه بندی وب‌سایت‌ها اعلام می‌کند.

یکی از راه‌های ارتباط مستقیم و راحت مشتریان و کاربران کسب و کار شما با وب‌سایت انتخاب نام برند به عنوان نام دامنه وب‌سایت شماست.

در بسیاری از مواقع نیز کاربران به راحتی با به یاد آوردن نام فروشگاه یا مؤسسه شما می‌توانند وارد وب‌سایت شما شوند.

باید و نبایدهای انتخاب دامنه مناسب برای سایت

هرچند که انتخاب بهترین دامنه برای سایت به همین صورت برای شما کار سختی است. این در حالی است که با رعایت نکات زیر می‌توانید ارتباط بهتری با گوگل و البته کاربران خود بگیرید. در درجه اول از اعداد در وب‌سایت خود استفاده نکنید. حتی اگر در نام برند شما نیز عدد وجود دارد آن را به صورت حروف و کامل بنویسید.

وجود عدد یکی از دلایل عدم موفقیت وب‌سایت است. البته این موضوع مشخصاً ارتباطی با گوگل ندارد و به طور مستقیم با مخاطبین شما در ارتباط است.

اشتباهات املایی عمدی به جهت کوتاه کردن نام یا در صورت عدم امکان استفاده از دامین اصلی یکی دیگر از مواردی است که باید در زمان انتخاب دامنه مناسب برای سایت در نظر داشته باشید.

شاید در نظر اول این موضوع خلاقانه به نظر برسد. این در حالی است که با گذشت زمان این موضوع تبدیل به یک دردسر برای شما خواهد شد.

استفاده از خط فاصله نیز باعث می‌شود تا کاربران سخت‌تر راه ورود به وب‌سایت شما را پیدا کنند. به طور معمول بسیاری از کاربران محل قرارگیری خط فاصله را به خاطر نمی‌سپارند.

تعداد کاراکترهای دامنه نیز یکی دیگر از مواردی است که می‌بایست به آن توجه ویژه داشته باشید. نام یک وب‌سایت نباید بیش از 15 کاراکتر باشد.