ویژگی‌ های یک طراحی سایت خوب، آیا می‌دانستید که بیش از نیمی از کاربران استفاده‌کننده اینترنت می‌گویند که طراحی وب‌سایت مهم‌ترین عامل تعیین کننده برای اعتبار آن وب‌سایت است؟ در این ساعت میخواهیم باهم به این موضوع یعنی ویژگی های یک طراحی خوب صحبت کنیم.

قطعاً طراحی یک سایت خوب نیاز به دانش و خلاقیت بسیار دارد؛ اما دقیقاً چگونه می‌توان ویژگی‌ های یک طراحی سایت خوب را مشخص کرد؟ ایا هر طراح سایتی می‌تواند یک وب‌سایت با کیفیت و جذاب را ارائه دهد؟

چه عواملی باعث می‌شوند که طراحی سایت فروشگاهی با یک سایت خبری متفاوت باشند؟

ویژگی‌های یک طراحی سایت خوب

ويژگی های يک طراحی سايت خوب

قطعاً طراحی جذاب یک وب‌سایت می‌تواند به تنهایی باعث بازگشت درصد زیادی از کاربران به سمت آن شود. اما دقیقاً چه المان‌هایی در کنار یکدیگر باید قرار گیرند تا طراحی یک سایت کاربر پسند شود؟

در ادامه به بررسی چند نکته در حول محور طراحی سایت خواهیم پرداخت.

1- اضافه کردن عناصر بصری محدود

هنگامی که مشغول طراحی سایت خود هستید قطعاً ترغیب خواهید شد که عناصر بصری بسیاری را به وب‌سایت خود اضافه کنید. قطعاً تغییر نمایشگر ماوس یا جلوه‌های ویژه CSS به نظرتان جذاب خواهند آمد. اما اضافه‌کردن بیش از اندازه المان‌های بصری به وب‌سایت باعث ایجاد مشکلات متعددی برای وب‌سایت شما خواهد شد. برهم ریختگی وب‌سایت، کاهش سرعت لود و البته ایجاد تداخل در میان عناصر از عمده‌ترین آنها هستند. پس تلاش کنید تا حد ممکن حد اعتدال را در این زمینه رعایت نمایید.

2- طراحی سایت با توجه به نیاز مخاطب

زمانی که  به دنبال ساخت یک وب‌سایت زیبا هستید قطعاً نیاز مخاطب خود را نیز در نظر داشته باشید. قطعاً برای یک وب‌سایت خبری متن اهمیت بیشتری نسبت به عکس خواهد داشت. در زمان طراحی ارزش‌های مخاطب و کاربران خود را مد نظر قرار دهید تا بتوانید طراحی سایت خود را با قدرت پیش ببرید. در زمان طراحی سایت خود، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید با طراحی جذاب بهترین تجربه  کاربری را برای مخاطبان رقم بزنید. طراحی با توجه به نیاز مخاطب یکی از ویژگی‌های یک طراحی سایت ساری خوب است که بسیاری از طراحان از آن غافل می‌شوند.  با طراحی یک سایت با توجه به نیاز کاربران می‌توانید تجربه بهتری برای آنها در سایت ایجاد نمایید. این موضوع باعث می‌شود که کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کرده و احتمال بازگشت آنها بیشتر شود.

3- انتخاب رنگ مناسب در زمان طراحی سایت

ويژگی های يک سايت خوب

رنگ‌ها ازآنچه فکر می‌کنید تأثیر گذاری بیشتری بر روی جلوه وب‌سایت شما و کاربران شما خواهند داشت. دانش رنگ و استفاده از آنها سال‌هاست که در دنیای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل اگر بدون دانش و پلت رنگ به سراغ رنگ آمیزی وب‌سایت خود بروید قطعاً از نتیجه کار راضی نخواهید بود. رنگ‌ها بر نحوه درک ارزش‌های برند شما توسط کاربران تأثیر گذاری بسیار خواهند داشت.

به طور مثال رنگ آبی تیره حس اطمینان را در کاربر برخواهد انگیخت. انتخاب پلت رنگ یکی از کارهایی است که قبل از شروع طراحی سایت باید انجام دهید. یکی از ویژگی‌های یک طراحی سایت خوب استفاده از سه تا چهار رنگ اصلی در کل وب‌سایت است.

4- فونت مناسب

دنیای وب با کلمات گره خورده است و ازاین‌رو فونت مناسب نیز تأثیر گذاری بسیاری بر روی نحوه ارتباط میان شما و مخاطبین خواهد داشت. متن وب‌سایت شما سهم بسیار زیادی در زیبایی سایت شما  دارد و ازاین‌رو انتخاب یک فونت مناسب و جذاب از جمله ویژگی‌های یک طراحی سایت خوب و با کیفیت است. اگر از فونت‌های فانتزی استفاده کنید ممکن است باعث شوید کاربران نتوانند به راحتی مطالب شما را بخوانند. همچنین استفاده از یک فونت خشک و بی روح باعث می‌شود تا خواننده از خواندن متن شما خسته شود. پس حتماً فونتی مناسب با کاربری سایت خود استفاده نمایید. از دیگر ویژگی های یک طراحی سایت خوب میتوان به کد نویسی اختصاصی، بهینه بودن افزونه ها و بسیاری از گزینه های دیگر نیز اشاره کرد.