ایمیل مارکتینگ چگونه است ؟ معمولا اغلب افراد با کاربرد ایمیل مارکتینگ چندان آشنا نیستند به همین دلیل نمی توانند از آن به خوبی در توسعه کسب و کار خود بهره ببرند. ایمیل مارکتینگ یکی از روش های تبلیغاتی کاربردی و مقرون به صرفه است. این روش در ارتباطات کاری و بازاریابی نقش بسیاری دارد. امروزه بسیاری از شرکت ها به دنبال برقراری ارتباط هدفمند با مخاطبان هستند.

به همین دلیل همواره در Inbox ایمیل ما و یا بخش Spam box، نمونه هایی از ایمیل های تبلیغاتی گوناگون قابل مشاهده است.

همه چیز در مورد ایمیل مارکتینگ

ايميل مارکتينگ
ايميل مارکتينگ

اگر شما هم می خواهید بدانید که ایمیل مارکتینگ چگونه است و چطور در افزایش نرخ تبدیل می تواند موثر باشد؛ این مقاله برای شماست. در بحث بازاریابی یک باور غلط رایج شده است که افراد معمولا روش های پرهزینه را موثرتر از دیگر روش ها می دانند.

اگر چه هر چقدر کار تبلیغاتی توسیع تر و حرفه ای تر باشد، کاربرد ملزم پرداخت هزینه های بیشتر می باشد؛ اما گران بودن همیشه به معنای با کیفیت بودن نیست.

با افزایش کاربران پیام رسان های آنلاین، استفاده از ابزار کارآمدی مانند ایمیل، می تواند در معرفی کسب و کار ها بسیار مفید باشد.

در این روش شما با پرداخت هزینه ای مختصر، محتوایی جذاب با یک فراخوانی مناسب خواهید داشت که می توانید از آن برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید.

ساخت ایمیل مارکتینگ

ساخت ایمیل مارکتینگ
ساخت ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ نیز مانند دیگر راه های بازاریابی تنها در صورتی موثر است که بر اساس اصول و قواعد مناسب ایجاد شود. در این بخش یاد می گیریم که چگونه ایمیل مارکتینگ بسازیم ؟ در ادامه این بخش مراحل ساخت ایمیل مارکتینگ به صورت خلاصه بررسی شده است.

(از بخش مقالات بازاریابی نیز میتوانید مطالب آموزشی بیشتری را بیاموزید)

در اولین قدم شما باید استراتژی مناسبی پیدا کنید. ایجاد استراتژی مناسب به شما کمک می کند کارتان را منظم تر و حرفه ای تر پیش ببرید. پس از آن باید لیستی از ایمیل ها تهیه کنید.

لیست ایمیل ها را می توانید از فرایند Lead Generation بدست آورید.

در مرحله بعدی شما باید یک سرویس مناسب پیدا کنید. شرکت های بسیاری سرویس های ایمیل مارکتینگ ارائه می دهند. با کمی تحقیق و بررسی می توانید بهترین سرویس را انتخاب کنید.

پس از انتخاب سرویس نوبت به پیدا کردن یک ایده مناسب و جذاب برای ایمیل می رسد.

این ایده باید به گونه ای باشد که ایمیل حاصل از نظر محتوایی و بصری جذاب و تاثیرگذار باشد. یکی از نکات کلیدی و مهم در ایمیل مارکتینگ این است که تنظیمات ایمیل ایجاد شده را طوری انتخاب کنید که در صورت درخواست مخاطب محتوا برایش ارسال شود.

متاسفانه برخی از افراد به این مسئله توجه نمی کنند. فراموش نکنید که احترام به حقوق مشتری موجب افزایش اعتبار برند شما در نزد آن ها می شود.

در مرحله آخر نیز شما باید نتیجه کار خود را در بازه های زمانی مشخص بررسی و ارزیابی کنید. برای این کار لازم است شاخص های کلیدی (KPI) از جمله گزارش تحویل، نرخ بازشدن ایمیل و نرخ کلیک را بررسی کنید.