چرا فروش اینترنتی ندارم؟ یکی از سوالات پرتکرار مدیران سایت، که در این ساعت میخواهیم به آن بپردازیم. امروزه با گسترش اینترنت و افزایش تمایل مردم به خرید آنلاین، راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی فرصتی عالی برای کسب درآمد و رشد است. امام خیلی از صاحبین فروشگاه اینترنتی با مشکلات فروش کم مواجه هستند. در این مقاله به بررسی دلایل این مشکل و ارائه راهکارهایی برای افزایش فروش اینترنتی شما میپردازیم.
امیدواریم نهایت استفاده را ببرید 🙂
دغدغههای رایج مدیران فروشگاههای اینترنتی
نداشتن بازدید کننده کافی: اولین قدم برای اینکه بتوانید بفروشید و فروش زیاد را تجربه کنید، جذب بازدید کننده برای سایت شما است و زمانی که بازدید کننده نداشته باشید عملا فروشی هم اتفاق نخواهد افتاد. مثل این است که یک مغازه اجاره کنید و کسی هم وارد مغازه شما نشود.
نرخ تبدیل پایین سایت: اگر نرخ تبدیل سایت شما پایین باشد،حتی اگر تعداد زیادی بازدیدکننده وارد سایت شما شوند، باز هم ممکن است تعداد کمی از آنها به مشتری تبدیل شوند. نرخ تبدیل پایین به این معنی است که سایت شما نتوانسته یوزر های شما را برای خرید متقاعد کند.
رقابت بالا در فروش اینترنتی: فضای اینترنت اکثرا بسیار رقابتی است و شما باید برای جذب و جلب توجه مشتریان، از راهکارهای حرفه ای استفاده کنید.
خب بریم سراغ راهکار ها 🙂
راهکارهایی برای افزایش فروش اینترنتی
ما در بالا به یکسری اقداماتی که باعث میشود که سایت شما نتواند بفروشد اشاره کردیم اما میخواهیم بیشتر این موضوع را باز کنیم و از راهکارها صحبت کنیم.
پیشنهاد مطالعه : طراحی سایت ساری و روش های طراحی سایت
ارائه محصولات یا خدمات باکیفیت: قبول دارید که مهمترین عامل برای موفقیت در هر کسبوکاری، ارائه محصولات یا باکیفیت است؟ اگر محصولات یا خدمات شما با آن چیزی که مشتری از شما انتظار دارد نباشد هرگز از شما خرید نمیکند و اگر یکبار هم خرید کند، خرید دومی در کار نیست.
قیمتگذاری مناسب: همه ما علاقه مندیم که محصولی را بخریم که قیمت خوبی داشته باشد، پس اگر در حال ارائه محصولات یا خدمات هستید، برای قیمت گذاریشان برنامه خوبی داشته باشید تا مشتریان بتوانند در بحث تصمیم گیری سریع اقدام کنند.
ارائه خدمات باکیفیت به مشتری: خیال مشتری را راحت کنید تا خرید کند. پشتیبانی خوبی ارائه دهید، اعتماد ایجاد کنید، پرزنت کامل محصولاتتان را انجام دهید، بازگشت وجه را قید کنید که یوزر ها در زمان خرید، دیگر فکری روی این مسائل نکنند.
استفاده از شبکههای اجتماعی: حس نزدیک بودن افراد با برند ما همیشه در شبکات اجتماعی بیشتر است. سعی کنید در این شبکات ارتباطتان را با مخاطبین و مشتریان بالقوه بیشتر کنید تا گام مهی از در افزایش آگاهی برند کسب و کارتان برداشته باشید.
در این شبکات اجتماعی میتوانید از پشت صحنه کارتان، ارائه کد تخفیف ها، تعامل بیشتر با مخاطبین استفاده کنید.
تجزیه و تحلیل دادهها: تجزیه و تحلیل دادههای وبسایت شما میتواند مسیر رو به رویتان را شفاف کند . با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics و اتصال گوگل آنالیتکس، میتوانید ببینید که چه تعداد بازدیدکننده از سایت شما بازدید میکنند، از کجا وارد سایت شما شدند و چه کاری انجام میدهند. با استفاده از این دیتا میتوانید استراتژی بازاریابی و فروش خودتان را بهینه کنید.
ارائه محتوای باکیفیت: در نهایت تمامی موارد که رعایت کنید، مخاطب باید محتوای شما را ببیند، قانع شود تا از شما خرید کند. سعی کنید به صورت خیلی کامل، محصولات و خدمات خودتان را پرزنت یا معرفی کنید.
ایجاد حس اعتماد: با توجه به کلاهبداری های زیادی که در اینترنت اتفاق می افتد، ما همیشه تمایل داریم از کسب و کاری خرید کنیم که به آن اعتماد کافی داشته باشیم. موارد متعدد در بحث افزایش اعتماد وجود دارد.
برخی از این موارد عبارت اند از:
- قراردادن نظرات مشتریان
- درج شماره تماس
- درج کد پستی و آدرس
- درج نماد اعتماد الکترونیک
- قسمت پشتیبانی و خدمات پس از فروش
- و…
بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو): سئو به معنی بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل است که از مخفف search engine optimization میاد. با انجام سئو وب سایت خودتان، شما میتوانید در کلمات کلیدی مختلف در حوزه کاری خودتان در نتایج گوگل دیده شوید و از این طریق به راحتی افراد زیادی را وارد سایت خودتان کنید.
تبلیغات آنلاین: تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات کلیکی (PPC) و تبلیغات بنری میتوانند به شما کمک کنند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و فروش خود را افزایش دهید، در این نوع تبلیغاتی شما به ازای کلیک رو بنر تبلیغاتی خودتان، پول پرداخت میکنید. یکی از روش ها استفاده از پلتفرمی هایی مثل یکتانت است.
ارائه پیشنهادات ویژه: همیشه تخفیف برای مشتری های جذاب است. یکی از راه کارهای افزایش فروش اینترنتی، ارائه کد تخفیف یا پیشنهادات ویژه در مناسبت های مختلف است.
برنامه وفاداری مشتری: یکی از روش های جذاب برای شما این است که مشتریانی که یکبار یا بیش از یکبار از شما خرید کردن، برنامه های مخصوص به خودشان را داشته باشید. ارتباط همیشگی شما با مشتریانتان باعث حفظ ارتباط شما میشود و به صورت مستمر میتوانید به این افراد بفروشید.
همکاری در فروش: یکی از روش های جذاب این است که شما همکاری در فروش برای محصولات و خدمات خود ایجاد کنید که به ازای هر فروشی که از سمت بازاریابان شما اتفاق می افتد یک درصد مشخص به حساب آن ها واریز میگردد.
بهبود همیشگی تجربه کاربری: تجربه کاربری (UX) به نحوه تعامل کاربران با وبسایت شما اشاره میکند. بحث خلق تجربه کاربری خوب برای یوزر بسیار مهم است، در زمانی که میخواهید وبسایتتان را راه اندازی کنید حتما در کنار خود از متخصص ux کمک بگیرید. اگر سایت شما نتواند تجربه کاربری خوبی را خلق کند ممکن است یوزر های شما در زمان خرید، با ناامیدی و خستگی، سبد خریدشان را رها کنند و یا حتی به مرحله سبد خرید نرسند.
صبر داشته باشید: افزایش فروش در بحث اینترنت زمان میبرد و نیازمند تلاش و پشتکار شما به صورت مستمر است. انتظار نداشته باشید که یک شبه به موفقیت برسید. صبور باشید، به تلاش خود ادامه دهید و از استراتژیهای مختلف بازاریابی استفاده کنید تا در نهایت به تارگت ها خود برسید.
جمعبندی نهایی کنیم؟
دلایل زیادی برای اینکه یک یوزر از شما بخرد یا نخرد وجود دارد، ما در این مقاله سعی کردیم به تمامی جوانب این موضوع بپردازیم و امیدواریم که نهایت استفاده را با مطالعه این مقاله برده باشید. و همیشه به یاد داشته باشید که مهمترین عامل در موفقیت هر کسبوکاری، ارائه محصولات یا خدماتی باکیفیت و ارائه خدمات پس از فروش به مشتری میباشد.