همه ما میدانیم که الگوریتم های گوگل به چه میزان قوی هستند تا بهترین نتایج را از تمامی وبسایت ها به ما نمایش بدهند، اما کارهایی هستند که نباید در لینک سازی انجام دهید.

بنابراین به عنوان یک وب مستر یا مدیر وبسایت باید بدانیم برای لینک سازی در جهت توسعه وبسایت مان چه کارهایی را انجام ندهیم تا از سمت گوگل جریمه نشویم.در ادامه باهم به بررسی موارد میپردازیم:

لينک سازی

  • استفاده بیش از حد لینک کردن کلمات کلیدی در محتوا

فرض کنید محتوایی را میخواهید در وبسایت خود و یا در وبسایت های دیگر با موضوعات متفاوت منتشر کنید، نباید در تمامی خطوط به جهت اینکه سریعتر و بهتر نتیجه بگیرید لینک سازی کنید.شما با اینکار از اونور بوم میفتید.

  • لینک سازی در فوتر و سایدبار ها

لینک سازی در این قسمت های سایت از اهمیت کمتری بر خوردارند اما دچار متضرر نمیشوید.بهتر است که اگر میخواهید در یک وبسایت لینک سازی کنید در غیر از این دو جایگاه باشد.

  • لینک سازی در سایت هایی که با موضوع شما مرتبط نیستند.

در این مورد، شما متضرر نخواهید شد، در صورتی میتواند برای شما اثر منفی بجای بگذارد که شما به تعداد بالا در سایت های غیر مرتبط لینک سازی انبوه کنید.

  • لینک سازی مصنوعی

اگر بخواهیم این مورد را یک مثال بزنیم: اینطور میتوانیم بگوییم که فرض کنید شما یک سایت تازه تاسیس دارید و بعد از گذشت 2 هفته شروع میکنید روزانه به تعداد بالا لینک سازی میکنید.این مورد میتواند الگوریتم های گوگل را تحت تاثیر قرار دهد که وبسایت شما اقدام به BLACK HAT SEO کرده است.

  • لینک سازی در قسمت نظرات مقالاتی که بسیار کاربران لینک سازی کرده اند.

اصولا به صفحاتی که لینک خارجی زیادی دارد، مزرعه لینک میگوییم، اقدام به دریافت لینک از این صفحات میتواند جایگاه شما را خراب کند.

تا به اینجا چندین مورد حساس در خصوص کارهایی که نباید برای سایتتان در لینک سازی انجام بدهید را گفتیم.

اگر سوالی داشتید در همین قسمت بپرسید تا در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ بدهیم.