کمپین ریتارگتینگ چیست و چطور کمک می‌کند؟ این در ساعت می خواهیم به این موضوع بپردازم، در دنیای امروز که رفتارهای مخاطبین هم سریع تر در حال انجام است، جلب توجه مخاطب و جذب آن ها و تبدیل آن ها به مشتری کار آسانی نیست. آمار ها نشان میدهد که 95 درصد از بازدید کنندگان سایت ها بدون انجام کاری از سایت ها خارج میشوند.

اما خبر خوب این است که بازاریابی تارگتینگ به شما بسیار در این زمینه کمک میکند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا باهم به بررسی کمپین ریتارگتینگ بپردازیم.

بازاريابی ريتارگتينگ

در کمپین ریتارگتینگ چیست و چطور به ما کمک میکند باید بگوییم که، ریتارگتینگ (Retargeting) که به آن ریماریتینگ هم گفته می‌شود، نوعی از تبلیغات آنلاین است که به شما این امکان می‌دهد تا کاربرانی را که قبلاً وارد سایت شما شده اند و خریدی نکرده اند را مجددا تبلیغات خودتان را در سایت های دیگر به آن نمایش دهید.

این کار با استفاده از کوکی‌های مرورگر مخاطب یا سایر روش‌های ردیابی استفاده میشود، زمانی که مخاطب وارد سایت شما میشود، کوکی کوچکی از سایت شما در مرورگر مخاطب ذخیره میگردد و تبلیغات شما بر اساس این دیتا در سایت های دیگر که بازدید میکند، نمایش داده میشود.

هدف از کمپین‌های ریتارگتینگ این است که بازدید کنندگانی که قبلاً وارد سایت شما شده اند و یا در واقع ابراز علاقه کرده‌اند به سایت اما هنوز خریدی نکرده اند و یا اقدامی انجام نداده‌اند، یادآوری کنید.

شما به عنوان مدیر وب سایت با نمایش مجدد تبلیغاتتان به این افراد، می‌توانید شانس بازگشت این افراد به وب‌سایتتان را بیشتر کنید و همینطور نرخ تبدیل سایتتان را افزایش میدهند.

پیشنهاد مطالعه : چرا فروش اینترنتی ندارم؟

مزایای استفاده از کمپین‌های ریتارگتینگ:

  1. افزایش نرخ تبدیل سایت شما: آمار ها نشان میدهند که ریتارگتینگ می‌تواند نرخ تبدیل سایا شما را تا 70 درصد افزایش دهد.
  2. افزایش آگاهی و شناخت برند: زمانی که تبلیغات خودتان و نام برندتان را مجددا به افراد نشان میدهید، این موضوع می تواند به شناخت برند شما و و در ذهن ماندن برند شما در مخاطب بسیار کمک کند.
  3. بازگشت سرمایه (ROI): روش ریتارگتینگ به طور کلی نسبت به سایر روش های بازاریابی، بازگشت سرمایه بهتری دارد و از این رو میتواند انتخاب بهتری باشد.
  4. هدفگیری دقیق: شما زمانی که سگمنت مخاطبین خودتان را تعیین میکنید، با استفاده از کمپین های ریتارگتینگ میتوانید نتیجه بهتری در تبدیل مشتری بگیرید.
  5. تنوع آگهی: شما در بحث ریتارگتینگ میتوانید انواع فرمت های تبلیغاتی مثل بنر ها، جستجو، ویدئو ها و… را به کاربران نمایش دهید.

نحوه ایجاد کمپین ریتارگتینگ:

در ابتدا شما برای پیاده سازی این نوع بازاریابی باید مراحل زیر را جلو بروید:

  1. یک پلتفرم ریتارگتینگ پیدا کنید:  پلتفرم های محبوب مثل گوگل ادز، یکتانت میتواند جز انتخاب شما باشد در بازاریابی ریتارگتینگ.
  2. اضافه کردن کد اسکریپت: زمانی که مراحل ثبت نام و ایجاد کمپین را جلو رفتید، وب سایت مربوطه برای اجرای درست کمپین به شما کدی میدهد که باید در وبسایت خودتان قرار دهید.

ريتارگتينگ

نکاتی برای کمپین‌های ریتارگتینگ خوب:

1- کمپین ریتارگتینگ خودتان را بر اساس سگمنت های سایت خودتان اجرا کنید تا به صورت کاملا هدفمند جلو بروید.

2- بنر و یا متن کمپین تبلیغاتی خودتان را طوری طراحی کنید که باعث ترغیب شدن افراد جهت کلیک کردن شود.

3- پیشنهادهای وسوسه انگیز و یا کد تخفیف و همچنین به صورت محدود ارائه کنید تا یوزر ها علاقه مند شوند و سریعا تصمیم گیری کنند.

4. کمپین خودتان را همیشه بررسی و تحلیل کنید و در صورت نیاز به تغییرات، تغییرات لازم را بدهید.

شما با استفاده از کمپین های ریتارگتینگ میتوانید مخاطبان خودتان را به راحتی مورد هدف قرار دهید و همچنین آگاهی برند خودتان را افزایش دهید.

کمپین ریتارگتینگ یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات هدفمند است.

انواع کمپین‌های ریتارگتینگ:

ریتارگتینگ در وبسایت: در این نوع کمپین، تبلیغات شما برای افرادی که قبلا وارد سایت شما شدند و خروج کرده اند، نمایش میدهد.
ریتارگتینگ لیست ایمیل: این نوع ریتارگتینگ به کاربرانی که آدرس ایمیلشان را در وب‌سایت شما ثبت کرده‌اند و تبلیغات شما برای آن ها به نمایش در می آید.
ریتارگتینگ جستجو: این نوع ریتارگتینگ به کاربرانی که قبلاً کلمات یا عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو کرده‌اند، تبلیغات شما نشان می‌دهد.
ریتارگتینگ شبکات اجتماعی: این نوع ریتارگتینگ به کاربرانی که با محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی تعامل داشته‌اند، تبلیغات شما به نمایش در می آید.

جمع بندی مقاله کمپین ریتارگتینگ چیست:

کمپین های ریتارگتینگ یکی از روش های قدرتمند در بازاریابی است که میتواند به شما کمک کند تا کاربران علاقه مند خودتان را به مشتری تبدیل کنید و نرخ تبدیل سایت خودتان را ببرید و جدا از این مورد می توایند در این نوع بازاریابی به افزایش آگاهی برند کسب و کارتان بسیار کمک کنید.همچنین این نکته هم در انتها بگوییم، با توجه به هدفمند بودن ریتارگیتنگ،بازگشت سرمایه شما در این نوع تبلیغات بسیار عالی است.